Internet zmienił naszą rzeczywistość, zmienił również handel. Przez ostatnie lata wyraźnie widoczny jest trend kupowania online. Nic dziwnego. Pojawiają się nowe narzędzia, które sprawiają, że zakupy w sieci są bezpieczne i proste. Przedsiębiorcy, którzy planują rozwój swojej działalności, chętnie wchodzą na rynek e-commerce. Dowiedz się, dlaczego warto ruszyć z własnym sklepem internetowym właśnie teraz.
Jak rozwija się rynek e-commerce?
Jak pokazuje raport Gemius, już 77% użytkowników robi zakupy w sieci. Ewidentnie coraz chętniej korzystamy z Internetu, aby nabywać produkty lub rezerwować usługi. Powszechny dostęp do sieci i stały rozwój technologiczny urządzeń sprawia, że jest to proste. Popularność rynku e-commerce świadczy także o tym, że mamy coraz większe zaufanie do sprzedawców internetowych.
Do kupowania w sieci skłania nas m.in.:
- wygoda,
- duża możliwość wyboru,
- dostępność o każdej porze dnia i nocy,
- niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych.
Jeśli jakaś firma nie istnieje dziś online, traci olbrzymie możliwości na rozwój. Internet jest obecnie kluczowym miejscem promocji i rozwoju biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców postanawia więc otworzyć nowy kanał sprzedaży i założyć sklep internetowy.
Z drugiej strony handel online to także ciekawe rozwiązanie dla nowych przedsiębiorców, którzy chcą dopiero rozpocząć swoją przygodę z biznesem.
Dlaczego warto wejść na rynek e-commerce?
Własny sklep internetowy otwiera przed firmą nowe możliwości i sprawia, że jesteś bliżej swoich klientów. Do głównych zalet obecności na rynku e-commerce zalicza się:
- Niskie koszty prowadzenia działalności – handel wyłącznie przez Internet sprawia, że nie musisz inwestować w lokal: płacić czynszu i rachunków za media. Sklep internetowy wymaga strony WWW, wsparcia technicznego i pomocy copywriterów. Nie musisz nawet wynajmować powierzchni magazynowej, możesz skorzystać np. z dropshippingu, dzięki któremu przesyłasz towar bezpośrednio z hurtowni.
- Lepszy kontakt z klientami – niemal każdy z nas ma dziś dostęp do Internetu. Fakt, że klienci mogą skontaktować się z Tobą w kilka sekund, powoduje, że chętniej korzystają z Twojej oferty.
- Lepszy zasięg – jeśli masz sklep internetowy, grono Twoich potencjalnych klientów znacznie się zwiększa. Możesz docierać do osób z różnej części Polski, a nawet świata.
- Budowa dobrej opinii o marce – Internet to świetne narzędzie do promocji biznesu i budowania tożsamości marki. Dzięki dobrej reklamie możesz efektywnie wpływać na decyzje klientów i wyróżniać się na tle konkurencji.
- Dostępność 24/7 – Twój sklep internetowy jest dostępny bez przerwy i stale pracuje na Twoją rozpoznawalności, generując zyski. Dotyczy to handlu, a także branży usługowej, bo klienci mogą umawiać wizyty o każdej porze.
- Możliwość poznania potrzeb klientów – strona to miejsce do analizy zachowań osób kupujących w Twoim sklepie.
Prowadzenie sklepu internetowego jest atrakcyjne w perspektywie finansowej, jak również logistycznej. Rynek e-commerce daje Twojej firmie nowe możliwości, otwierając ją na szerszą grupę odbiorców.
Co jest potrzebne, by sprzedawać online?
Żeby rozpocząć swoją przygodę z e-commerce, będziesz potrzebował przede wszystkim:
- Projektu sklepu internetowego, który możesz przygotować samodzielnie w systemach typu CMS lub powierzyć to zadanie specjalistom z agencji marketingowej.
- Hostingu, czyli miejsca na serwerze, na którym będzie umieszczony Twój e-sklep.
- Domeny, czyli unikalnego adresu internetowego.
Te same 3 elementy potrzebne są do stworzenia strony internetowej firmy. Jednak sklep internetowy wymaga także dodatkowych rozwiązań, takich jak:
- Integracje z systemami płatności – dają klientom możliwość płatności online w wygodny dla nich sposób: szybki przelew, BLIK i inne.
- Integracje z firmami kurierskimi – dzięki nim klienci mogą wybrać dla siebie dogodny sposób dostawy: kurier, poczta, paczkomat itd.
- Narzędzia do komunikacji z klientem – ułatwiają kontakt i pozwalają klientom szybko uzyskać informacje o ofercie, np. przy pomocy takich narzędzi jak: czat na żywo czy wideo rozmowa.
Podczas budowy sklepu internetowego nie możesz zapomnieć także o treściach. W tym przypadku to przede wszystkim opisy produktów. Powinny być one atrakcyjne i zawierać wszystkie istotne informacje.
Ponadto profesjonalny e-sklep nie może obyć się bez regulaminu zgodnego z najnowszymi zasadami prawnymi.
Jak widzisz, elementów, z których składa się sklep internetowy, jest wiele. Na początku może wydawać się to przytłaczające. Jednak jeśli znajdziesz odpowiednie wsparcie fachowców, szybko zrealizujesz swoje plany i uruchomisz własny e-sklep.
Kto możesz zbudować sklep internetowy?
Dla osób, które prowadzą firmę, każdy kolejny obowiązek w zapełnionym już kalendarzu nie jest dobrą wiadomością. Dlatego wielu przedsiębiorców zgłasza się do agencji marketingowych. To właśnie profesjonalistom powierzają rozwój swojej firmy online. Budowę sklepu, wgranie integracji, przygotowanie atrakcyjnych treści i regulaminu oraz promocję.
Agencja marketingowa WeNet wdraża dla swoich klientów sklepy internetowe. Jest odpowiedzialna za odpowiednie zabezpieczenie e-sklepu i organizację domeny oraz hostingu. Ponadto dba o rozpoznawalność marki online i opracowuje strategie rozwoju.
Jeśli chcesz wejść na rynek e-commerce z przytupem, połącz swoje siły z fachowcami. Wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź, co mogą dla Ciebie zrobić doradcy internetowi.
Artykuł sponsorowany