Dlaczego warto założyć sklep internetowy?
5 mins read

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Internet zmienił naszą rzeczywistość, zmienił również handel. Przez ostatnie lata wyraźnie widoczny jest trend kupowania online.  Nic dziwnego. Pojawiają się nowe narzędzia, które sprawiają, że zakupy w sieci są bezpieczne i proste. Przedsiębiorcy, którzy planują rozwój swojej działalności, chętnie wchodzą na rynek e-commerce. Dowiedz się, dlaczego warto ruszyć z własnym sklepem internetowym właśnie teraz.

Jak rozwija się rynek e-commerce?

Jak pokazuje raport Gemius, już 77% użytkowników robi zakupy w sieci. Ewidentnie coraz chętniej korzystamy z Internetu, aby nabywać produkty lub rezerwować usługi. Powszechny dostęp do sieci i stały rozwój technologiczny urządzeń sprawia, że jest to proste. Popularność  rynku e-commerce świadczy także o tym, że mamy coraz większe zaufanie do sprzedawców internetowych.

Do kupowania w sieci skłania nas m.in.:

  • wygoda,
  • duża możliwość wyboru,
  • dostępność o każdej porze dnia i nocy,
  • niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych.

Jeśli jakaś firma nie istnieje dziś online, traci olbrzymie możliwości na rozwój. Internet jest obecnie kluczowym miejscem promocji i rozwoju biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców postanawia więc otworzyć nowy kanał sprzedaży i założyć sklep internetowy.

Z drugiej strony handel online to także ciekawe rozwiązanie dla nowych przedsiębiorców, którzy chcą dopiero rozpocząć swoją przygodę z biznesem.

Dlaczego warto wejść na rynek e-commerce?

Własny sklep internetowy otwiera przed firmą nowe możliwości i sprawia, że jesteś bliżej swoich klientów. Do głównych zalet obecności na rynku e-commerce zalicza się:

  • Niskie koszty prowadzenia działalności – handel wyłącznie przez Internet sprawia, że nie musisz inwestować w lokal: płacić czynszu i rachunków za media. Sklep internetowy wymaga strony WWW, wsparcia technicznego i pomocy copywriterów. Nie musisz nawet wynajmować powierzchni magazynowej, możesz skorzystać np. z dropshippingu, dzięki któremu przesyłasz towar bezpośrednio z hurtowni.
  • Lepszy kontakt z klientami – niemal każdy z nas ma dziś dostęp do Internetu. Fakt, że klienci mogą skontaktować się z Tobą w kilka sekund, powoduje, że chętniej korzystają z Twojej oferty.
  • Lepszy zasięg – jeśli masz sklep internetowy, grono Twoich potencjalnych klientów znacznie się zwiększa. Możesz docierać do osób z różnej części Polski, a nawet świata.
  • Budowa dobrej opinii o marce – Internet to świetne narzędzie do promocji biznesu i budowania tożsamości marki. Dzięki dobrej reklamie możesz efektywnie wpływać na decyzje klientów i wyróżniać się na tle konkurencji.
  • Dostępność 24/7 – Twój sklep internetowy jest dostępny bez przerwy i stale pracuje na Twoją rozpoznawalności, generując zyski. Dotyczy to handlu, a także branży usługowej, bo klienci mogą umawiać wizyty o każdej porze.
  • Możliwość poznania potrzeb klientów – strona to miejsce do analizy zachowań osób kupujących w Twoim sklepie.

Prowadzenie sklepu internetowego jest atrakcyjne w perspektywie finansowej, jak również logistycznej. Rynek e-commerce daje Twojej firmie nowe możliwości, otwierając ją na szerszą grupę odbiorców.

Co jest potrzebne, by sprzedawać online?

Żeby rozpocząć swoją przygodę z e-commerce, będziesz potrzebował przede wszystkim:

  • Projektu sklepu internetowego, który możesz przygotować samodzielnie w systemach typu CMS lub powierzyć to zadanie specjalistom z agencji marketingowej.
  • Hostingu, czyli miejsca na serwerze, na którym będzie umieszczony Twój e-sklep.
  • Domeny, czyli unikalnego adresu internetowego.

Te same 3 elementy potrzebne są do stworzenia strony internetowej firmy. Jednak sklep internetowy wymaga także dodatkowych rozwiązań, takich jak:

  • Integracje z systemami płatności – dają klientom możliwość płatności online w wygodny dla nich sposób: szybki przelew, BLIK i inne.
  • Integracje z firmami kurierskimi – dzięki nim klienci mogą wybrać dla siebie dogodny sposób dostawy: kurier, poczta, paczkomat itd.
  • Narzędzia do komunikacji z klientem – ułatwiają kontakt i pozwalają klientom szybko uzyskać informacje o ofercie, np. przy pomocy takich narzędzi jak: czat na żywo czy wideo rozmowa.

Podczas budowy sklepu internetowego nie możesz zapomnieć także o treściach. W tym przypadku to przede wszystkim opisy produktów. Powinny być one atrakcyjne i zawierać wszystkie istotne informacje.

Ponadto profesjonalny e-sklep nie może obyć się bez regulaminu zgodnego z najnowszymi zasadami prawnymi.

Jak widzisz, elementów, z których składa się sklep internetowy, jest wiele. Na początku może wydawać się to przytłaczające. Jednak jeśli znajdziesz odpowiednie wsparcie fachowców, szybko zrealizujesz swoje plany i uruchomisz własny e-sklep.

Kto możesz zbudować sklep internetowy?

Dla osób, które prowadzą firmę, każdy kolejny obowiązek w zapełnionym już kalendarzu nie jest dobrą wiadomością. Dlatego wielu przedsiębiorców zgłasza się do agencji marketingowych. To właśnie profesjonalistom powierzają rozwój swojej firmy online. Budowę sklepu, wgranie integracji, przygotowanie atrakcyjnych treści i regulaminu oraz promocję.

Agencja marketingowa WeNet wdraża dla swoich klientów sklepy internetowe. Jest odpowiedzialna za odpowiednie zabezpieczenie e-sklepu i organizację domeny oraz hostingu. Ponadto dba o rozpoznawalność marki online i opracowuje strategie rozwoju.

Jeśli chcesz wejść na rynek e-commerce z przytupem, połącz swoje siły z fachowcami. Wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź, co mogą dla Ciebie zrobić doradcy internetowi.


Artykuł sponsorowany