Czy pozycjonowanie jest skuteczne?
6 mins read

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Prowadzisz swoją stronę internetową? Z pewnością chcesz, aby przyciągała jak najwięcej potencjalnych klientów i generowała ruch. Zadbaj więc o to, by była dobrze widoczna w wyszukiwarce. Cel ten możesz osiągnąć dzięki działaniom z zakresu pozycjonowania. Zastanawiasz się, na czym polega pozycjonowanie i czy rzeczywiście przynosi efekty? Czy się opłaca? Jak poprawnie przeprowadzić ten proces? Podpowiadamy w poniższym artykule.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg różnych działań, których celem jest zwiększenie widoczności danej witryny internetowej w organicznych (inaczej bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Mówiąc inaczej, chodzi o to, aby strona WWW zajmowała jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Chcesz wyświetlać się wyżej w Google? Zadbaj o pozycjonowanie własnej strony.

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie swojej strony WWW?

Jak wiadomo, internauci po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej w pole wyszukiwania, najczęściej klikają w adresy, które znajdują się na samej górze wyników wyszukiwarki – zazwyczaj w tzw. TOP3. Strony te są po prostu najlepiej widoczne, a ponadto są uważane za najbardziej wiarygodne, sprawdzone i godne zaufania. To, ilu użytkowników i potencjalnych klientów odwiedzi Twoją stronę, zależy więc w głównej mierze od tego, na której pozycji wyświetla się Twoja witryna. Im wyżej się znajduje, tym jest bardziej widoczna i więcej internautów ją odwiedza.

Kolejność wyświetlania poszczególnych stron w SERP’ach (stronach z wynikami wyszukiwania) nie jest oczywiście przypadkowa. Ustalają ją algorytmy. Najwyżej umieszczają adresy, które najlepiej pasują do wpisanej przez użytkownika frazy, są najbardziej ,,przyjazne’’ wyszukiwarce i zgodne z SEO.

Chcesz zajmować wysokie pozycje w Google, zyskać popularność i zwiększyć ruch na swojej stronie? Zainwestuj w pozycjonowanie. Miej przy tym świadomość, że na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce ma wpływ bardzo wiele czynników.

Film Jak poprawić wyniki w Google?

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Warto wspomnieć, że pozycjonowanie strony WWW to proces złożony, dość skomplikowany i długotrwały. Aby go wykonać, trzeba mieć odpowiednią wiedzę. Działania powinny być dopasowane do aktualnych, nieustannie zmieniających się wymogów algorytmów wyszukiwarki i być prowadzone na bieżąco.

Nie znasz się na pozycjonowaniu stron? Kwestie techniczne są Ci obce? A może nie masz czasu na samodzielne prowadzenie działań? Pozycjonowanie własnej strony WWW możesz zlecić profesjonalistom. Specjaliści na początku przeprowadzają dla klienta audyt SEO, czyli analizę witryny pod kątem wielu ważnych czynników, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Analiza pokazuje, jakie błędy występują na stronie i co należy na niej poprawić. Następnie informują klienta, jakie działania trzeba podjąć, by strona internetowa osiągała lepsze wyniki oraz planują prace nad stroną.

Pozycjonowanie strony internetowej polega na prowadzeniu takich działań jak:

  • optymalizacja treści – należy zadbać, aby teksty na stronie były wysokiej jakości, unikalne, merytoryczne. Powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe, mieć odpowiednią strukturę, zawierać nagłówki H1, H2, H3, linkowanie wewnętrzne itd.,
  • optymalizacja techniczna – strona powinna być responsywna, szybka w działaniu, pozbawiona technicznych błędów. Dobrze zoptymalizowaną witrynę wyróżniają też przyjazne adresy URL, działające linki i poprawne przekierowania, bezpieczeństwo itd.,
  • działania off-site, czyli link building – trzeba też pamiętać o działaniach poza stroną. Chodzi tu głównie o to, by zadbać o wartościowe linki zewnętrzne, czyli o zdobywanie odnośników do strony, które znajdą się na innych wartościowych serwisach. Dzięki temu strona pozyska dodatkowy ruch.

Specjaliści założą Ci unikalne wizytówki w katalogach firm oraz wizytówkę w Google Moja Firma. Stworzą i poprowadzą Twój profil w mediach społecznościowych. Założą, skonfigurują i poprowadzą również Twojego firmowego bloga, który wpłynie na lepszą widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce.

Jakie efekty przynosi pozycjonowanie?

Proces pozycjonowania nie jest czynnością jednorazową. Jak już wiesz, wymaga czasu, cierpliwości i regularnej pracy nad stroną. Czasami pierwsze efekty można dostrzec po kilku tygodniach, a czasem po kilku miesiącach. Warto jednak czekać, gdyż pozycjonowanie przynosi naprawdę wiele korzyści. Musi być jednak umiejętnie przeprowadzone. Poprzez skuteczne działania możesz zyskać więcej wejść na stronę i dzięki temu zdobyć więcej klientów. Wciąż zastanawiasz się, czy inwestycja w pozycjonowanie się opłaca? Otóż zdecydowanie tak.

Jakie konkretnie rezultaty przynosi pozycjonowanie? A więc dzięki dobrze rozplanowanym i wdrożonym działaniom:

  • zdobędziesz wartościowy ruch na stronę – więcej użytkowników zacznie ją odwiedzać,
  • zyskasz lepszą widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach,
  • wyprzedzisz swoją konkurencję,
  • przyciągniesz więcej klientów, co wpłynie na wzrost sprzedaży Twoich produktów czy usług.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony? Skorzystaj z oferty WeNet

Jeśli chcesz wyświetlać się wyżej w Google, nawiąż współpracę ze specjalistami SEO. Agencja marketingu internetowego WeNet od wielu lat świadczy usługi związanie z pozycjonowaniem stron internetowych. Eksperci zadbają, aby Twoja firmowa witryna zajmowała jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce i przyciągała użytkowników. Skorzystają w tym celu z rozwiązań, które będą dopasowane do indywidualnych potrzeb Twojej firmy.

Co ważne, na początku współpracy otrzymasz wsparcie dedykowanego opiekuna, który opracuje szczegółowy plan działania, skoordynuję pracę i zleci działania zespołowi specjalistów. Cały czas pozostanie z Tobą w kontakcie, będzie do Twojej dyspozycji, odpowie na wszystkie pytania, udzieli potrzebnych wyjaśnień. Zajmie się także monitorowaniem wyników prowadzonych działań. Otrzymasz dostęp do szczegółowych danych. Co miesiąc przedstawi Ci efekty pracy w postaci dokładnego raportu.

Nie czekaj, wejdź na WeNet.pl i sprawdź ofertę pozycjonowania. Zdobądź rozpoznawalność w sieci i zacznij przyciągać więcej klientów.


Artykuł sponsorowany